Tuesday, November 29, 2011

Cuit Ke"malu"an : Antara aku dan.......................................Touch n Go

Citer ni dah lama sgt..ade la dlm 3-4tahun lepas..............cume baru2 ni aku teringat balik.....Adelah satu hari tu aku kena ke Kajang...pasal nak hantar maid aka Pembantu rumah aku ni g umah adik dia ....dipendek kan cite lepas hantar aku pun nak balik umah la....aku ikut highway KL-Seremban...so kena exit tol Kajang........sampai je kat tol tu ...aku pun cilok laluan Touch N Go.....sampai je kat palang aku pun terus la selet kad T&G tu kat kotak dia......sekali aku selet...senyap....2kali selet ...senyap gak...........3 kali selet...pun x jadi ape2....palang duk keras camtu je.....jahanam tul.....aku pun ape lagi tekan butang intercom .......

Aku: eloooo ....kotak ni rosak kot....kad xle baca.....
akak Tol: jap ye encik............ok cube sekali lagi.....
aku: dah.....takle gak.....
akak tol : encik letak lama skit kat kotak tu.............
aku: tak bole gak ..........
akak tol: tunggu jap saya datang...............
pastu aku nampak akak tol tu berlari2 anak menerpa kat aku.....
akak tol: ok encik ....cube encik sentuh kad kat kotak tu............
aku: (buat ape yg akak tu suruh).............haaa tgk...... tak bole pun....byk kali dah saya try....kad saya ni duit byk lagi tau..........
akak tol: encik .......kalau kad encik tu penuh beribu pun belum tentu bole bukak palang ni..........
aku :apasal plak? (hati sudah panas....kecik2 beso kecik beso je aku tgk akak tu)
akak tol: pasal encik sentuh kad T&G tu kat kotak INTERCOM..........sampai esok pun palang xle bukak..

Tiba2 aku rase muka aku mcm d servis kudakan........cilaka betul macam mana bole silap.....aku bukan nye 1st time guna T&G......dah beribu kali aku selet......camne leh silap plak ......terus aku selet kad T&G kat tempat yg sepatut nye..............aku tekan minyak sampai x mau........sempat gak aku lempar sedikit senyuman dan terima kasih pada akak tol tu.................


Ulasan :  Jangan Buat Kerja BANGANG

3 comments:

Fuadah said...

hadoi...........hehehehhee...rasa2 akak tol tu ingat lagi tak peristiwa ni?

MfH said...

dgrnye dia berhenti keje lepas kejadian tu......agaknye tertekan ngan org bangang camtu...

Fuadah said...

Hahaha............

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...