Tuesday, November 22, 2011

Harimau Malaya Ganyang Garudadaku...................

Perhhhhhhhhhhhhhhh sakit gile kepala aku, abis otot tekak n perut lenguh terjerit tgk bola semlm, lokasi sudah tentu stadium Rumah ibuku, bole dkatakan semua rumah kat Malaysia ni tgk game semlm Malaysia Vs Indon......sapa tak tgk dia memang bangang......Alhamdulillah  Malaysia mempertahankan Emas sukan Sea kali ni

Game smlm pada Pandangan aku ...agak seimbang, masing2 saling menyerang. Cume ada kala nye pasukan Indonesia lebih byk mengawal bola ...lebih baik dr Harimau Malaya...Team Garuda agak kemas d bahagian tengah ditambahkan lagi dgn striker yg agak aggresive menyerang kiri dan kanan, nasib baik defend kite kental di kepalai Muslim.....yg 1st gol tu macam biasala ....Player HM memang lambat panas, ....nampak sgt x bersedia ......ape yg aku perasan striker indon ni...memmang berani ..byk kali bola 50-50 ...diaorg main rempuh je...byk kali gak defend n keeper HM melambung d kerjakan....bagi aku bagus cara tu sebab salah satu cara nak menggoyangan pasukan lawan, tapi kasarnye bukan  main.....ref macam berat je nak kasi kad ....byk mkn babi betul ref mlm td....bberbulu aku tgk......

Nasib baik perangai HM yg selalu lambat panas ni x berpanjangan....tengah dah mampu mengawal keadaaan walaupun kekadang aku tgk senang sgt hilang bola....percaturan Ong Kim Swee buh si Asra duk main sayap mendatang kan hasil....byk gak gerakan dr Asra yg buat defend indon goyang.....dgn gol yg aku rase cantik dr  Asra......menaik kan semnagat semua pemain dan berjuta rakyat Malaysia.....korang ingat senang ke nak tanduk bola hanya seinci dr aras laut......giler ape ...silap2 bole sodok rumput GBK.....Pasal Fakri ..........ahhhhhhhhhhhh malas aku nak ckp byk....buang mase n tenaga aku taip pasal dia...Mungkin OKS ade sebab kenapa bg Fakri main...............ape pun org indon patut berterima kasih kpd Fakri sebab memberi mereka angan2 kosong selama 120mminit........

Aku x pasti samada nasib memainkan peranan atau pun tidak...sebab dua2 team main bagus....masing2 menyerang ...dan masing juga ade buat keje bangang.....Team indon midfield n striker bagus...tp kecewa kekebalan defend n keeper HM........sesekali HM mengaturkan serangan ....nampak goyang gak defend indon.....bila fakri dpt bola dan peluang ......tiba2 aku nampak dia jadi mcm bangang......gemuruh agaknye.....ape pun bagi aku Khairul Fahmi selayakkan di beri pujian....byk bola2 yg confirm gol di nafikan nnye....berani mati pun ade gak gaya nye......semangat camni la yg kite mau.....pasal kontrovesi dia luar padang...tu dia ppunya pasal la...janji ko main bola cantik2 ...sudey.......

Ni bab supporter indon ni....adoi aku x paham la...diaorg punya fanatik ...macam ahli kumpulan ajaraan sesat je....taksub gile memkhinzir buta, takkisah la d alam nyata ke d alam maya ke....perh diaorg punya kutuk hina Malaysia.....mcm esok nak g perang je.....semangat kenegaraan tu bagus...tapi jgn la sampai korang menghina negara org lain plak......sibuk duk cite kite ni mencuri hak dia la ape la....Kepala Bana diaorg......dr kain batik sampai ke Bakso pun diaorg nak tuduh kite curi .............macam la best sgt bakso diaorg tu.......maaf ckp...sampai tahap aku rase diaorg ni memang xde otak....tiket abis pun nak bakar kaunter tiket...jadah nye.....dah penuh ..nnak sumbat celah mana?kayu bbetul...ni pagi tadi tgk berita......dikabarkan sampai ade yg mati pasal berasak2.....al-fatihah utk semati......perlu ke sampai ke tahap mcm tu.....dah la lagu Negara org korang tak reti nak hormat.....adoi adoi...........tapi x semuanye macam tu...masih ade lagi warga indonesia yg masih rasional.....syabas utk kalian.....

masih ade lagi yg rasional............

sudah2 jgn nangis......cepat2 naik tongkang.....sambung kerja........

Ehhhh korang tau tak.....sebelah rumah mak aku ni...ade awek2 Uitm duduk.....perg diaorg pun semangat jugak...terjerit2....minat betul diaorg kat bola sepak gamaknye.....tapi dia org tgk guna ariel...aku tgk guna astro ...so siaran diaorg awal beberapa saat.......bengang gak aku....pasal diorg celebrate gollllll dulu dr kami kat sebelah ni....potong stim betul...........paling aku bengang mase nak akhir2 game tu ...time si ferdinand tu kena tackle depan goll HM.....tetiba budak sebelah terjerit2 keriangan ......cilake ape diaorg jerit....indon goll ke?HM kalah ke?HM score ke?...tak mungkin pasal tu kat kat kawasan "kite"..............beberapa saat lepas tu ...baru aku tau ...apesal diaorg jerit2...............................diaorg seronok tgk Ferdinand tu pegang pelir byk kali.......eeeeeeeeeeeeeee notty betul2 budak2 Uitm seblah ni.........


PERHATIAN: NI ADELAH KOMEN DAN PANDANGAN PERIBADI AKU........TAK SUKE X YAH BACA......AKU POYO.????????????ADE AKU KESAH?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...