Thursday, November 10, 2011

Cuit Makan : Las Vacas -Kelana Jaya ( Near Wisma FAM)

Daging punya hal jgn buat main2 OOoooo.....bole buat gado ...dan bole jugak buat GOUT.....di pendek kan cerita....kejadian ni berlaku sehari sebelum wife aku bersalin.....ni semua mengidam punya pasal la(ngada2 betul)...sibuk duk teringin nak mkn daging je keje...dah nak bersalin pun sibuk nak ngidam gak lagi .....mengandung punya pasal ....ku ikutkan juga...kalau x jgn harap la...tak kuasa aku nak layan(haaaa part tu aku memaang sound direct.........................tp dlm ati je la)

Dipendekan citer kami anak beranak siap2 terus serang kedai LAS VACAS NI...paling dekat kat kelana jaya......nak g Mont Kiara ..tak kuasa aku jauh2 buta tu.....sampai je LV....wahh bukan main ceria wife aku...aku baru tutup pintu vios aku....dia dah bukak pintu kedai........buruk punya perangai ....ni alamatnye

Las Vacas Steak Shop

Kelana Jaya (near Wisma FAM)

No 23, Jalan SS5A/11, Kelana Jaya 47301

Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

GPS Coordinates: N3 05.739 E101 36.313
Tel: +603 7874 0711

Masuk je terus  ....aku pilih pot yg dekat ngan kaunter pameran daging......rambang mata aku d buatnye....selang seminit mamat waiter dtg nak amik order.....tgk gaya cam budak baru abis sekolah....tapi knowledge tentang menu agak memuaskan.....pilihan menu x byk sgt(bagus sebab x payah pening kepala nak pilih mkn ape).... hasil kesepakatan anak beranak ...kami pun order Beef Wrap 1set, wife aku nak Tenderloin (aku lupa grain fed ke grass fed) , aku plak Lamb Burger...kamila ahhhh dia mkn ape yg kami mkn...jgn nak ngada2 yee....wife aku minta welldone utk tenderloin nye......aku ckp kang kering sgt.....degil nak jugak ...lantak lee....sini xde gravy2.....yg ade sos2 botol je.....jgn nak ngada2 plak minta sos blackpepper la ...mushroom sos la.... kalau nak ...buat sendiri....
port lepak baik punya.......

30minit berlalu ....hidangan kami pun sampai....1st impression....wahh bole tahan portion nye....beef wrap ni nampak bapak punya juicy.....lamb burger nye sunggguh menngiurkan.....tenderloin plak ...x tau lagi selagi belum d kerat2,,,,sekali wife aku kerat tenderloin tu...perhhhh walaupun welldone...dia punya juicy ...mencurah2......melt in your mouth kata org putih.....
BEEF WRAP...........

Close Up skit....kasi korang goyang.....

Ni lah rupanye lepas aku karate beef wrap ni.........amacam ...ade goyang?
 BEEF WRAP ni....memang lazat....daging ni kalau x silap aku jenis ribeye....thin slice...wrap ngan carrot ngan kacang panjang.....nak kasi stim....dibubuhnye plak cheese.....aku ni ni swiss cheese yg digunakan...ah pedulila cheese ape pun janji sedap.....


LAMB BURGER

ni aku punya....Lamb Burger ni beso gak.....aku 2kali bite je dah jadi separuh....terer x?ker aku gelojoh? 
LAMB BURGER ni plak ...juicy nye bole tahan....rase dan bau lamb nye....yg seadanye...bile aku bite je.....tiba2 satu perasaaan kepuasan yg x dpt nak dgambar kan......


BEEF TENDERLOIN

AKu lupa nak amik gambar juice tenderloin ni......lamb burger memanggil2...sori...
BEEF TENDERLOIN ni walaupun welldone ..juicynye melimpah ruah....lembut nye tak terkata....mkn camtu je pun sedap.....cicah ngan dijorn mustard pun lazat......


Pelanggan yg happy.......time ni aku dah tersandar...so nak amik gambar aku kurang sesuai...so ni wakil aku

=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=

Dan keesokan harinye maka lahir lah Muhammad Harriz bin Mohd Faiz.........aku yakin mamat kenit ni punya onar la .....dia yg duk bakar2 mama dia nak mkn daging sebelum "keluar".....anak beranak mengada(sekali lagi aku sound direct .......dlm hati)
kamila:tq adik......dpt gak kak long mkn daging  ......


UPDATE:

Komen Manja dr aku utk Las Vacas Kelana Jaya:

Lokasi - senang sgt....landmark nye Wisma FAM.....kalau itu pun korang tak leh cari.....sila langgar dinding.........dan kpd yg guna GPS pun xle jumpa....baik rebus GPS tu dan minum air nye.

Suasana -okla la...sebab time aku sampai tu x ramai sgt org....susunan meja pun tak crowded sgt....selesa la jugak.

Menu - Pilihan menu nnye agak Basic...tak byk pilihan(good x perlu pening pala aku nak pilih)........yg penting sedap, lagi satu aku nak cadangkan kepada Owner Las Vacas(itu pun klau dia sudi bacala)......klau bole ditukarkan fries yg d serv bersama maincourse tu kepada yg lebih baik cth bake potato ka, mashed or smashed potato ka...sebab bg aku la........Las Vacas  serv very good quality meat item.....so "jodoh"nye pun biar la yg setanding or lebih baik dr fries.

Harga - berbaloi dgn saiz dan kualiti makanan yg di hidangan......

NOTE:sori harga aku x letak....pasal lupa amik gambar resit....perut happy punya pasal.......bg aku harga nye berpatutan dgn kualiti hidangan yg dsediakan..di samping suasana restoran yg selesa dan staf yg ramah....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...