Thursday, November 17, 2011

Ter"cuit'- Aku, Kamila.......................dan ABC nya..........

Alhamdulillah........kamila aka kak long dah 3tahun lebih2 skit umurnye.....dah ade title kakak....marah tul kalau org panggil dia kamila....menjawap dia......
"panggil kak long laaaaaaa"
Mulutnye...aku rase kan ...pepatah "mcm bertih jagung" dah tak sesuai utk anak aku yg sorang ni, bab menjawap serah kat dia....kekadang jawapan yg dia bagi....perhhhhhh dia punya  jujur....sampai pedih ulu ati dibuat nye beb.....cara dia handle org2 dewasa terutaman BAPAK nye sendiri.....macam budak dah beso....dlm gelak2 je dia tembak aku.....

Dia kenal la skit2 ABC ....123(BM/BI)........tapi dia main sebut mane dan je....kekadang betul kekadang ikut suke dia je .......bila aku minta dia kira 123 ....bukan main semangat dia mengira....

aku : kak long kira 123 skit baba nak dgr.......
kamila : .1......2.......3......4.......5(dlm hati aku...pandai budak ni)...........pastu dia sambung........8910(punahhhh kata aku).......
Tiap kali aku suruh kira........6 ngan 7 mesti tertinggal punya....aku pun x tau ape masalah 6 ngan 7 tu,....ABC pun sama......sebutannye dah betul......yg tak betul susunannye......tunggang langgang jadi nye....oleh kerana itu aku mengambil inisiatif sendiri mengadakan...class intensif ABC..............

Bermula semlm (15/11/2011) ...aku start ajar kamila abc.......bole tahan mencabar beb.....kagum aku pada cikgu2 tadika mengajar budak2 umur camni.....jgn kata ilang kesabaran....akal pun silap2 bole ilang gak.........mula2 aku ajar dia A-Z.....dia suke la.....cume budak2 ni cepat boring.....lepas 4-5 round....sesi class pun bersurai....jd  la kot utk permulaan.....

Arini (16/11/2011) bersambung.........masalah lama jugak yg timbul......ABC tunggang langgang.....so aku pikir...mungkin aku perlu ajar skit2....so aku cut dr A-Z...kpd A-J je........lepas 3round.....dia masih x bole tangkap lg.....aku pun cut lagi sampai jd A-E je.........kekadang dia kenal A...kekadang x.....yg dia ingat DC.......paling dia confuse B ngan E.........aku kuatkan semangat nak kasi dia paham gak...aku  pun suruh dia ikut aku baca sekali lagi...........ABCDE......lancar ....baguss.....pastu aku suruh dia baca ape yg aku tunjuk.....

aku : ni ape(tunjuk A)
kamila : emmmmm emmmm ape yeee.....emmm emmmm A
aku : bagus.......ni ape (tunjuk B)....
kamila : (start garu pala....tgk sana tgk sini).....emmmm emmmmm emmmm E
aku : (menyirap aku).........kan baba dah ckp ni B.....B....B........bukan E.......cube tgk betul2......B ni kan mcm gemuk2 skit.....E kan kurus je.......cube tgk betul2......byk kali dah baba ajar.....B gemuk....E kurus....dah ikut baba baca sekali lagi......A...B.....C....D...E.....(sambil aku tunjuk )
Kamila : A...B.....C....D...E....(sambil senyum2...angin tul aku)
aku : ok cube kamila baca sendiri.....baba tunjukan...........ni ape(tunjuk A)
kamila : A.........(masuk pun...x sia2 )
aku : ni ape (tunjuk B)
kamila : (muka Penuh keyakinan dan keazaman) .......................................B GEMUK.
aku : DAHHHHHHHHHHHHHHHHH................kite sambung esok



sakit betul ati aku d buat nye.......kan aku dah ckp.....budak2 beso ni......memang jujur.........PADAN MUKA AKU
Sampai hati korang nak marah kalau dia  buat muka camni...........................aku sampai.....sakit ati aku....main2 ngan cikgu

2 comments:

Fuadah Ammar said...

hehehehe........

itulah kanak2... ait kena rajin ngajar ni, insya Allah dapatlah dia nanti.

Anonymous said...

haha gelak sampai kua air mata saya baca huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...