Monday, December 6, 2010

Review Filem: Ngangkung .......................................

assalammualaikum

Tak plan ape2, pagi ni terus dpt ilham nak tgk wayang, pilihan aku filem melayu komedi seram "Ngangkung", adik aku pun ngah cuti sekolah..so ajak dia layan sekali. tgk promo kat tv mcm menarik, mungkin pasal teraju utama nye si Shaheizy Sam ni aku follow dr citer "Adnan Sempit" lagi,



Review aku:
Secara ringkasnye citer ni berkisar pasal org yg suke berjudi lebih tepat yg suke main nombor ekor. Watak utama nye Shaheizy Sam(Azim), Angah RL(Wan), Azad(Tasnim) bole dikatakan gandingan yg secocok la, ade keserasian. Jalan cerita nye ringkas dan mudah nak paham. Diawalan cerita menarik, dgn hantunye serta lawak yg mencuit hari, part mula2 mase memuja kat tepi perigi hantu tu duk pegang tetek Angah tu memang lawak.

Dipertengahan jalan cerita agak mendatar dgn beberapa scene yg aku rase xde kena mengena dgn jalan cerita. Cthnye scene pompuan nak gugur anak tu, walaupun ade isi yg tersirat dan pengajaran, tp xde kena mengena ngan jalan citer. Lagi satu aku muak tgk lawak n eksperi muka si azlee senario...byk filem dia belakon bole dikatakan serupa je.

Hantu2 nye pun x serumit filem2 keluar MIG yg lain. Memang ngeri wajah hantunye tapi jadi x seram ngan dialog2 yg di ucapkan, dlm2 x seram tu 3-4kali gak aku terloncat terkejut punya pasal(kasi malu betul). Cume aku x berapa berkenan dgn kelainan yg cube di buat oleh Shaheizy Sam dlm membawa watak azim, dgn suara yg dibuat2 garau dgn ekspresi muka yg serius buat2nye tu...

Pengajarannnye simple, Berjudi tu salah di sisi agama islam, duit dari hasil berjudi confirm x berkat. Main nombor ekor ni hanya sebahagian dr beratus2 cara berjudi yg ade muka bumi ni. Sumber yg haram akan memberi kesan pada diri sendiri & keluarga......

note:
sambil tunggu cite " Ngangkung " start..cam biasa la TGV tayang preview filem akan datang....yg menarik perhatian aku filem dr MIG(lagi) "Kongsi". Hero nye kalau x silap aku Shaheizy Sam(lagi)....citer gangster komedi ....nampak menarik dan diperkuatkan dgn barisan pelakon2 hebat antara nye Farid Kamil, Bront Palare, Azad,.......dgn Motto nye " Lu Langsi Lu Mati"......

Trailer KONGSI

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...