Monday, December 13, 2010

NI Lah Akibatnye Bila Nafsu Mengatasi Akal..............................................

Assalammualaikum & salam Monday Blues......

Semalam seharian aku teman mak aku ke Rembau, ade Majlis Tahlil & cukur jambul cucu pakcik bau2 bacang ngan aku. Sebelum ke Rembau...singgah Beranang(bukan berenang ye adik2) kampung aku, pick up makcik aku. Lame tul aku x balik kampung rase cam jauh je drive dr Shah Alam ke Beranang. Lepass lepask 10-15minit terus gerak ke Rembau, perjalanan dlm 30minit...bapak byk tul kete smlm...nak drift pun x le..

Rembau!! ape yg korang pikir kan bila ingat name tempat tu, kalau aku ...lain takde...MAKANAN...terbayang aku keenakan lauk pauk org N9, yg pastu Masak Lomak cili Api menjadi pilihan . Lagi satu yg aku suke bila turun N9....loghat N9 nye pasti menghiburkan aku. Lokasi kami ade lah... Kampung Batu 1 Setengah Podeh(Pedas).

Dipendekan citer lepas sampai, layan majlis cukur jambul pastu tahlil....yaaa saat2 yg ditunggu telah tiba bila DJ majlis berkata " Alhamdulillah Semuo eyy dah selosai, dijomput tetamu semua ko khemah utk menjamu selero"

Setelah beratur dlm 10minit(ramai org tu).....walaupun Q aku dipotong oleh makcik2 kawasan...aku tetap sabar....akhirnye..
Yes ni la hasil nye....Nasi Minyak, Ayam masak merah, Rebung masak lomak cili api tulang lombu, rendang daging, kari kambing(seketul je aku amik), sambal petai ikan bilis, rojak sayur(pelik tp sedap) dan karipap 2 ketul....serius beb memang layan. sampai hilang nasi aku akibat serangan lauk pauk yg mengoda aku....aku x lapar sgt...tapi bila tgk lauk ni...aku mesti "cube try test".........ternyata berbaloi2....tak lengkap rasenye majlis kenduri kalau x air sirap....

Lepas selamat melantak, aku rilek jap....pastu mata aku jadi sgt berat....ni la akibatnye bila layan masak lomak cili api....tak lengah aku masuk keta ...pasang aircon no 3...rendah kan seat....maka terlena lah aku....sedar2 1jam gak aku tido ....

akhir kkata......"makan utk hidup or hidup utk makan"

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...