Thursday, December 30, 2010

Malaysia dah Menang........Indon Duk Tepi Diam2 sudah....

Assalammualaikum & Selamat Pagi Malaya....

Yaaaaa yaaaa dan yaaaaaaa
Hari ni lain cerita tak mau dgr aaaaa,  pasal semua paper dah kasi highlight citer Pasukan Harimau Malaya(HM) dah kasi baham sama itu Garuda. Sekalung tahniah utk Player2 Pasukan Malaysia, walaupun kalah smlm tetap berjaya me"Napau" piala AFF Suzuki 2010.

Game smlm bagi aku agak hambar dr pihak HM, lebih byk bertahan, hal yg sama gak gua tgk time lawan Vietnam aritu, Boring.Mungkin player main berhati2 sgt kot. takut player indon bole makan kelebihan 3gol kat sini. Pertahanan pun agak goyang la...player indon suke2 pusing dlm kotak penalti sesekali dpt gak bolos. Kalau bukan pasal Gonzalez cuai ngan perangkap offside....mau 2-3biji gakk dia score mlm tadi. Serangan agak tumpul, midfield sibuk nak tolong bawah je. Terkontang kanting Safee duk atas sorang2....

Bak kata  Pak Uda aku...tak payah jerit2 1st....Malaysia 2nd half baru score.....siul masin tul mulut Pak Uda aku...masuk 2nd half je Safee score baik punya gol, serius ...gol yg sangat2 gua rindu kan...rembat on the run...sebijik macam SuperMokh.Naik la semangat skit...sebab bg gua better menang kat sana ...baru betul2 hebat ....baru bole solex mulut2 indon yg macam kolam pembentungan. Fahmi masih terbaik , gol smlm bolos sebab pertahanan leka ..terlepas pandang si Nasuha tu....lagi satu  si budak Ridwan tu agak nye dah simpati sgt ngan player2 indon tu dok asyik serang2 tapi x masuk....sudah nye dia tolongkan score...kasi syiok skit kat player n supporter indon.

Gua puas hati ngan keputusan, Juara Malaysia, Naib Indonesia, Top Scorer Safee....cume aku x puas hati utk anugerah player terbaik...ade ke bagi si Firman aka FirPenaltixmasuk. Patut bagi kat si Fahmi dia lagi cemerlang utk kedua2 game final+save penalti lg....kayu punya juri.

Lagi satu yg gua bengang....aku sampai skrang masih x paham ape yg org indon anti sgt ngan malaysia....kalau bab dera amah yg nak dikira...baik korang g arab tgk statistik berapa ramai amah indon yg jadi mangsa ..lagi kejam ade......tapi korang layan team malaysia macam penjenayah ...memang kurang ajar betul... xde semangat kesukanan

Last sekali...Atas kemenangan ini....PM Malaysia umumkan 31Dec 2010 Cuti....syukur alhamdulillah. Cume yg kureng enak nye...bila ade mulut longkang yg pertikaikan ......Pelik aku perangai manusia ni..ade je benda nak pertikaikan...buat tu salah buat ni salah..bagi cuti salah x bagi pun salah.......abis nak ikut ckp korang....korang sapa?....kalau nak ikut ckp korang ...jd la PM...so bole buat sesuka hati....kalau dah benci sgt senang je....Pulangkan balik IC ka pasport ka....berambus dr bumi bertuah ni.......

 Lantak la apa pun alasan org2 indon ...janji PIala AFF Suzuki Dlm Gengaman...Garuda x Garuda...bole blah


 Hero n Top Scorer .....balik main selangor nanti jgn lupa score byk2....


 auuummm auummm......makan budok..................indon


Untung Team Malaysia....Team negara lain x dpt oooo service& layanan camni......sambil training Bole tgk SARKIS tepi padang.....macam2 ade...badut ,monyet......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...