Thursday, December 9, 2010

Kasut utk Mereka yg HANDSOME- Nike Dual Fusion TR

Assalammualaikum & Selamat sejahtera.............
Nike Dual Fusion TR.....yaaaaaaaaaaaaaaaa ini la kasut baru aku, dah bertahun aku x beli kasut sukan, Almaklumla dah lame bersara dlm bersukan ni...sejak aku kena gout.....Ape ke hal nye tiba2 aku nak beli kasut sukan, semua nye bermula apabila :

Klinik Ortopedik PPUM:
doctor arab : Please dont use this "selipar"( Asadi Croc) anymore. it will damage ur knee.
aku : abis tu nak pakai ape doktor (tah dia paham ke x BM)
doctor arab : u should use this type of shoe( paham la pulak).........kak kiah come here( sambil tunjuk kasut yg makcik nurse tu pakai)......, sport shoe are suitable for you because this shoe can reduce pressure to ur knee...
aku : any specific brand?
doctor arab : as long as sport shoe ...any brand will be ok....(nasib baik....kak kiah pakai reebok......aku x suke reebok.)














Info dr Nike
As dynamic as your workouts, the Nike Dual Fusion Men's Training Shoe combines firm support and soft cushioning for the fit you need for your versatile sessions.


Considered Design for high performance and low environmental impact
Synthetic leather and mesh upper for breathability with straps for added support
Dual Fusion technology at midsole with soft cushioning surrounding by firm density for support
Rubber outsole with flex grooves for flexibility, durability and traction on a variety of surfaces

Apa kata aku plak:
  • Serius kasut ni bapak punya selesa, sangat ringan. Kiranye kalau berjalan tu macam meluncur je
  • Tapaknye macam span..bila berjalan terasa macam pijak karpet je...
  • Reka bentuknye plak...memang sesuai utk kaki aku yg lebar didepan nye....pakai rase cam sebati je ngan kaki ku ini...
  • Ape yg lebih penting bila pakai kasut ni tekanan pada lutut aku makin berkurangan, so aku bole jalan lebih lama tanpa rase sakit yg sgt teruk( pasni bole selalu pi window shopping).....dan cara berjalan aku semakin baik ..xdela senget menget bila berjalan....
  • Kasut ni sgt sesuai utk mereka yg ade masalah sakit kepala lutut, buku lali dan sesuai utk yg Heavyweight(mcm aku).
  • Dan akhir sekali ...aku makin hensem bila pakai kasut ni...........

NOTE:
Tolong abaikan BI aku yg sgt broken tu yeeee.....

1 comment:

Bo the Nerd said...

Terfikir gak. Bagus juga kalau pakai sport shoes ni. Kurangkan impact pada sendi2.

www.boisanerd.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...