Monday, February 13, 2012

Nostalgia 001 - Biskut Kapal Terbang

Haaaaaaaaaaaa tiba2 datang la kenangan silam mase aku kecik dulu ......takde la kecik sgt.....remaja la jugak....kali ni aku nak citer pasal salah satu makanan ringan yg paling aku suke....dia punya nikmat...org yg makan je tau....makanan ni murah je....selalu ade dijual d kedai runcit......jual timbang kilo punya.....


Biskut Kapal Terbang............napa nama nye macam tu ...sebab bentuk nye memang mcm kapal terbang.....berkepak ...berekor.....kokpit pun ade.........rasenye plak pedas2 manis skit....bila start mkn ..susah nak berhenti ooooo.....nak style...sekali masuk mulut buh 4-5 keping ikut kapasiti mulut masing la.....



Aku tau....mesti ramai yg sezaman ngan aku penah makan biskut ni.............korang pasti tau bertapa ketagihnye mkn biskut ni........lagi satu....korang jgn nak malu2......baik korang ngaku....mesti bila mkn ...korang ade yg gigit kepak dulu....ade yg gigit ekor dulu.....kan kan kan.....



Terima kasih kepada Abg aku yg telah membelikan biskut kapal terbang ni......kat shah alam ni susah nak cari ....zaman dulu aku selalu beli kat kedai Rahmat kat sec 2 ni....skrang tak dapek doooo......tah mana dia dpt aku x tau la.........dpt la mengubat rindu zaman silam aku ......walaupun rasenye tak berapa nak sama mcm dulu2....feel tu masih ade....agak nye company baru kot yg buat biskut ni....pada yg x penah tgk Biskut kapal Terbang....ni haa gambar nye....


aerial view

Celah gigi je ni....biasa aku guna mangkuk lagi beso......

Nostalgia...........

2 comments:

Fuadah said...

a'a....rasa tak sama...pedas tu kurang umphh...

amacam, nak beskut aiskrim tak lepas ni?

p/s: Maaf lama tak blogwalking di sini, lantaran dihambat situasi dan waktu.

MfH said...

beskut aiskrim biasa nampak ....
owner resepi asal mati kot...so lupa nak tingggal kan resepi ..tu yg kureng umpp...

ayat power steady kak ipar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...