Thursday, April 12, 2012

Cuti Cuti Malaysia - Cameron Highland Trip - Episode II

Mood sudah mari ....ok aku kasi sambung citer cuti2 Malaysia ni.....ok sambungan nye mcm ni.....kami sejak dari rumah llagi dah plan nak masak sendiri mase kat Cameron Highland ( CH ) sebab kalau x silap aku ade dapur gas kat apartment yg kami nak sewa tu... So persediaan rapi telah ibu aku buat ...dgn membeli bahan2 mentah utk di masak....kicap, garam, nugget, maggi ...dan bykkkk laaa lagi.....berkobar2 nak masak kat tanah tinggi ni.....maka bila hari kejadian ....selepas check in kat apartment ......lepas selesai punggah barang2.....baru  kami perasan....dapur gas tarakkkk!!!....adoi ...macam mana nak massak?maka hancur lah harapan nak rase memasak sendiri pada ketinggian 3900kaki dr aras laut.......terus aku call Owner Apartment ni iaitu Mr Lim....utk penjelasan.....rupa aku salah dgr....memang takde dapur memasak......tapi Mr Lim berjanji esok pagi dia nak hantar rice cooker....bagus betul owner ni...aku ckp x payah...tapi dia nak hantar gak ,...bukan dekat oooo dia dtg dr KL ....serba salah plak aku........sementara nak tunggu esok...... baru aku teringat ...mase lalu Brinchang ...aku ade perasan ade pasaraya dan kedai elektrik ....so ape lagi aku ngan ibu dan jaja(adik pompuan aku) aku terus start enjin menuju ke Pekan Brinchang.....sampai je kat pekan....confirm ade kedai elektrik....ibu aku terus menerjah kedai tu.....selang 15minit...dia pun keluar tersenyum berbekalkan dapur gas ala2 camping punya.......maka harapan aku utk masak sendiri kembali cerah..............yihaaaaa

Dapur Mini.......RM45 ...gas nye RM15 utk 4 tin............PENYELAMAT....


Ok Episode II baru nak mula.....pagi hari kedua2 ...lepas solat subuh terus aku jaga...nak amik gambar sunrise la kata kan......dalam kedinginan subuh aku lepak kat balcony nak tunggu best moment......lepas bershot2 aku amik....ni je yg aku mampu lakukan....sungguh indah ciptaNYA yg MAHA ESA...........
Macam api di sebalik kepulan awan........niceeeee


Pagi tu lepas siap2 mandi air panas....pekena sarapan masakan ibuku di aras  3900kaki dr aras laut memang syiok oooo....berasap2 hidangan beb.....baik punya melantak cam biasa la......mesti lupa nak amik gambar punya....aku mesti belajar control situasi la ini macam......camne nak citer pasal makanan ...asyik dah licin kena bedal baru teringat ....demmmm......ok lupakan pasal makan.....destinasi kami pagi tu adelah Ladang Teh Boh.....bole tahan gak jarak nye dr penginapan kami...takde la jauh sgt...tapi laluan nye biasala...berliku-liku....layan beb......sampai je ke laluan nak ke Ladang Boh ni....bole tahan gak mencabar nye...siul la aku lupa nak amik gambar jalannye....memang kocik jalan nye....kalau berselisih ...bole tahan berlaga body kete......

Pemandangan time naik ke Ladang Boh
Sampai sudah........Waktu Operasi 9am- 4.30ptg........tutup pada hari Isnin ye adik-adik


Posing seround sebelum lawatan bermula....

Kedai Boh....macam2 jenis teh ade...korang sebut je.....

Kawasan cafe BOH...takde la luas mana...tapi okla nak santai ....

Dalam kilang BOH................masuk2 je bau inai .......

Road Tour Kilang BOH

Teh yg pelbagai jenis mengikut proses tertentu

Flower girl

Posing skit lagi

Satu2 nye bukti yg menunjukkan aku ade kat Cameron.......tu tangan aku tu....meneman si kecik ngah baik punya tido

ibu aku teringin nak panjat ladang BOH......
Pemandangan dr atas.......

Tak sempat sampai puncak...ibu aku dah pancit......

INGAT.................MENEKANKAN tau.......................

makan ais krim sorok2.....takut aku paw dia.......

kantoi


ngapppppppp


TANAH RATA.........Terminal Freesia
Settle sesi ber"teh BOH"....kami patah balik ke Brinchang...dgn misi nak cari strawberry.....serius byk sgt tempat2 yg jual buah ni...rambang mata....tak terpilih ....so kami pilih nak berhenti sini.....Strawberry Point S Corner....kenapa S Corner?sebab lokasi nye betul2 kat laluan berbentuk S.....masuk ke tempat ni....kami tak di benarkan petik buah2 strawberry ni....almaklum la...time ni cuti sekolah...so byk buat dah abis d petik.....
Beso gak tempat ni....parking pun byk......

Korang tgk la..terjuntai2.....seolah memanggil2 suruh d petik..



aku ingat cendawan mainan....rupa nye betul...macam2 kaler ade.....





Lepas layan strawberry....kiteorg layan Butterfly Farm plak.......tempat ni biasa je...takde ape yg menarik sgt......name pun butterfly farm ...tentu la butterfly isi ...yeee tak???......sini x byk gambar yg best2......






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...