Friday, March 2, 2012

Menu Set A

Assalammualaikum......

Aku dah lame x masuk dapur.....lama sgt....Passion aku masih lagi memasak walaupun dah lame tak menyentuh kuali.....menjadi tukang masak atau lebih sedap namenye chef.....dia punya feel memang lain macam...kepuasan memasak bila org yg melantak tu ...suke rase nye....makan sampai habis....serius punya syiok sampai aku sendiri kenyang tgk diaorg mkn.....

Aku punya background selama menjadi tukang masak ni...takde la bagus mana.....biasa2 je....minat memasak aku lebih kepada western food dan bakeri.....selama duk bersarang kat umah ni....byk idea2 pasal masakan yg muncul...terutama nye time aku dalam "bilik temenung".....mencurah2 idea dtg......

Memang impian aku satu hari nanti ...aku dpt bukak satu perniagaan berasaskan makanan.....bila? hanya Allah je yg menentukan nye......sambil tu ..aku mengumpul resepi dan konsep2 kedai makan yg bole d ketengahkan....

Baru2 ni mood nak masak dtg balik....so aku pun plan ape nak masak...aku buat yg simple je....tgk ape brg yg senang nak dpt dan murah....biasa nye aku masak ape yg aku suke makan......memandangkan pergerakan aku terbatas...maka wife terchenta menjadi assistant aku pada hari tu......maka terhasil la hidangan yg biasa2 je....kira ala2 main masak2 la.....cincai2 je........kira permulaan utk serius memasak semula......so ni la hasilnye........sori ...aku x bubuh nama hidangan ni....cukupla sekadar...Menu Set A

Watak utamanye CikYam.....

Ni plak CikBuuuu

Portion ni memang mengenyangkan.............dtambahkan mashed potato homemade punya.....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...