Thursday, January 5, 2012

CuitSkit : Adrenaline Punya Pasal

Sedikit sambungan dr kisah Makan Tengahari Di hari Cuti

Lepas selesai sesi makan........masing2 tak lengah lagi amik port bersandar terbaik....sambil2 tu layan citer Slumdog Millionaire....best jugak citer ni....semua lepak depan tv ...hanya anak kecik aku si Harriz je tidor dalam bilik....maid aku ngah kemas2 dapur.....tiba2..............

Dengar Suara Harriz nangis........semua terkejut ...maid aku cepat lari masuk bilik ...tiba2 (utk kali kedua).......maid aku menjerit.....ape lagi semua jadi tak tentu arah....wife aku belari ke bilik....aku pun tak ketinggalan ...berlari sepantas kilat ke arah bilik aku.....aku risau Harriz jatuh katil.......jgn buat gile...aku cukup trauma kes jatuh katil ni...dulu mase kamila umur dlm 8bulan...dia jatuh katil....berderau darah aku.... benjol kepala kamila..........aiseymen...ter"flashback" plak.........Nasib baik maid aku cepat masuk....badan Harriz dah terjulur kat tebing katil....lambat sesaat aku rase ..confirm kebawah mamat  kecik tu.....perhh berderau darah aku ...jantung aku di pam2 macam nak meletup ....saspen punya pasal..........nasib baik...tak sanggup aku nak lalui trauma kes jatuh katil ni....

Aku duk tepi katil........rilek....tarik nafas dalam2......cube menenangkan diri.....lepas beberapa minit....aku dah tenang dan aku baru sedar..........aku bergerak ke bilik aku tanpa kerusi roda aku atau pun tongkat aku.........padahal selama ni nak bergerak kena guna salah satu bantuan tu.......jarak bilik aku ke ruang tv takde la jauh dlm 5-6meter je....tp utk bergerak tanpa bantuan dlm keadaan sepantas kilat....memang buat aku rase perhhhhhhhhhh dasyat tul penangan Adrenaline ni...........persoalan aku skrang........rase2nye kat farmasi ade jual tak Adrenaline ni?..............

Sumber Wikipedia:
An adrenaline rush is the fight or flight response of the adrenal gland, in which it releases adrenaline (epinephrine). When releasing adrenaline, one's body releases dopamine which can act as a natural pain killer. An adrenaline rush causes the muscles to perform respiration at an increased rate improving strength. It also works with the nervous system to interpret impulses that trigger selective glands.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...