Monday, November 17, 2014

Nasi Lemak Cangkung Bangsar Shopping Center

Assalammualaikum

Apa khabar semua?????
Mcm konsert plak.....yang baca blog brader dr mula pasti tau...bab makan adelah topik kegemaran brader....sempena meraikan blog ni beroperasi semula....meh brader kasi mukadimah skit....

NASI LEMAK CANGKUNG BSC

Yaaaaa lain mcm bunyinye kan...semua ni berpunca dr sorang pengguna fb yg duk up citer pasal bertapa mantap nye nasi lemak cangkung ni...brader mana bole tahan bila bab mkn di upkan....maka brader pun korek info dr pengguna fb tu....

Maka mula la operasi mencari dan mengesan kawasan sasaran..lokasinye mudah je....kalau dr Sprint Highway...exit bangsar...panjat bukit kat situ....lepas trafic light kedepan skit sampai lepas Bangsar Shoping Center(bsc) terus belok kiri..dan terus menuju ke hujung jalan

Korang akan nampak satu port orang pacak payung biru dan situ ramai org...so itu la tempatnye....ngerti???

1st time brader makan kat situ ...masa sampai Q dah ramai gile. Sampai turn brader....brader order nasi tambah, kentang cili selambak, telur rebus sebiji.... Rm2.00.... Serius murah bg brader.

Lepas tu brader g duduk kat blakang orang berniaga tu...ade banyak kerusi kecik....jd ini lah sebabnye orang panggil nasi lemak cangkung...pasal kecik sgt kerusi tu bila duduk seolah2 mcm mencangkung.

Tarik nafas...baca bismillah..terus suap.....emmmm dia punya sedap lain mcm...simple je rase nye ...tapi serba serbi cukup masam masin manis nye....

Ade byk pilihan lauk... Sotong, kentang cili, ayam goreng/sambal, paru cili, kerang , rendang dan ikan(fish cake)...ade lg tp brader tak ingat...

Biasa kedai ni beroperasi jam 7.30pagi sampai la jam 10pagi atau pun sampai semua abis....sambutan memang sgt mantap ...sampai byk kali gak brader pegi ...sampai2 je dah abis.....geram betul...susah payah harung kesesakan...sampai je....turun tingkap....abg tu ckp...sori la bro...baru habis......geram tau

Salah satu tarikan nasi lemak cangkung ni...peniaga nye...2 orang jejaka tak berapa muda tak berapa tua...sangat ramah dgn pelanggan nye...sempoi...sambil siap kan order...ade je yg nak dicelotehnye....oklah taip panjang2 pun bukan korang nak baca sgt...dah la leceh taip pakai sematfon ni....lenguh jari tau....skrang kasi layan itu gambar di bawah

payung biru 

Wide angle skit....kasi senang korang cari

Lauk pauk buh dlm periuk je......sori gambar blur...perut lapar sgt

Nasi lemak tambah,kentang cili selambak,ikan,telur rebus sebiji

Mari makan sambil mencangkung.....
Lokasi sasaran


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...