Wednesday, May 8, 2013

CuitMakan | Kuah Sup Island

Masuk tahun ni dah 6tahun aku kawin ngan wife aku....dan 6tahun gak la...aku memahirkan diri jalan2 kawasan rumah dia...dan juga port2 makan yg best......tu tak bermasuk berchenta 6tahun....so total 12 tahun gak la aku meneroka kawasan taman ibukota dan sekitarnye.....ok tujuan aku citer pasal ni sebab nak kaitkan ....dgn tempat makan yg baru aku jumpa(takde la baru sgt)......kalau ikutkan...dari dulu lagi aku dah nampak kedai Kuah Sup Island  ni......tapi tak penah tergerak nak singgah.....maka setelah 12tahun....bulan lepas...aku nekad nak try makan kat situ...bukan ape...time lunch bz oooooooo...rupanye kedai tu jual pelbagai jenis mee sup....sup tulang ,...mee rebus dan lain2.....aku terus order mee rebus daging ....perhhhh dia punya sedap ....mengigil jugak gout aku ni......ok cukup sampai situ...tak syiok mkn sorang2....selang 2-3minggu aku repeat sekali lagi ngan family aku plak ...kali ni siap amik gambar ...nakmasuk kat sini....

Aku ni bukan la fan sup tulang....aku cume suke sup yg sedap....tulang n daging ni aku malas nak layan pasal suke tersekat celah gigi.....mee rebus dia pun sedap...tak pedas sgt...tak manis sgt.....sedap2 jee nikmat nye....kali ni aku order Mee rebus tulang, sup tulang ngan nasi putih beserta sambal belacan+ikan masin+acar timun....

Bila makan sup kena plak  ngan ikan masin dan sambal belacan yg mantap....korang dah tak perlu dah hidangan lain....sup nye sedap bagi aku...sebab rasenye ala2 macam ibu aku buat....sup yg "strong" tp x overpower dia punya rencah......sebab kekadang aku x suke makan sup mcm ani sup utara nye style...boring ...rase mcm byk buh pak aji.....sambal belacan nye plak ...pekat masin....sesuai utk aku yg kuat masin..... mee rebus nye plak ...maintain sedap macam aku makan mula2 dulu...cume kali ni aku order mee rebus tulang.....utk mee rebus tulang n sup tulang....portion tulang+daging nye...takde la beso sgt ....sekadar cukup2 utk satu hidangan.....bagi aku memang puas hati.....citer panjang2 pun korang bukan leh bayangkan pun....tgk la sendiri.....jamu la mata yeee....


Menu nye.....harga berpatutan......mai pilih mai pilih

Kite minum dulu sebelum makan

Mee Rebus Tulang......terbaik jonnnnn

Sup Tulang mantap gile....

Simple je......

Jemput makan .......

Suasana kedai time ni agak tenang ..sebab kami dtg lepas kul 2ptg

Pandangan dr jalan besar

Pandangan dr parking....beso gak parking nye....

Overall
Aku puas hati makan kat sini....makanan nye sedap.....harganye berpatutan.....service pun bagus....meja banyak...kalau dtg dlm group bole sambung2 meje......parking pun senang ...luas....cume time aku pegi tu,....byk nyamuk,,.,,,,hehheheeh jgn marah ye tokey...

Kata aku:
Makanan (kesedapan) : 4/5
Harga : 3/5
Portion : 3/5
Service : 3/5

waktu operasi
11pg-6ptg.....harinye plak.....aku lupa nak tanya ...call sendiri 0136069948

Lokasinye....serius aku x tau nak ckp mcm mana....kalau ikutkan aku ...kedai ni kat area taman melati...aku x mahir sgt nama jalan kat sini........poning pakcik.....so utk kesenangan korang...aku dah siapkan peta dan koordinat GPS sekali....kalau dgn ni pun korang sesat,.......baik duk rumah masak maggi kari buh telur sebijik....


3.215888, 101.716506)
Gombak Setia, 53100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur



View Kuah Sup Island in a larger map

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...