Friday, October 19, 2012

Sardin Punya Hal............

Assalammualaikum..............
Ari ni aku nak kasi story pasal Sardin...bukan ikan sardin fresh kat pasar tu...ni sardin kat tin tu...yaaa dalam TIN.....macam2 brand ade....sardin cap ayam , sardin cap marina, sardin cap kingcup, sardin cap adabi pun dah ade skrang....dan mcm2 jenis sardin tin

"Liverpool"




Sesetengah org budget sardin ni makanan cikai.....hoi...halo...helo...engko silap la....ko tau x bertapa sedap nye sardin tin ni.....macam2 jenis masakan yg bole dicipta dgn sardin tin ni tau tak.....antaranya sambal sardin, sardin masak kicap, sardin masak lemak cili api, sardin goreng kosong, sandwich sardin dah macam2 lagi.......

Paling malas nye hidangan yg ko bole buat ngan sardin tin ade lah.....sardin tin tu tak yah masak....ko letak dalam pinggan isi sardin tu....pastu sosnye asingkan...atas isi ikan tu....ko buh hirisan bawang merah kecik, hirisan cili hijau dan perah skit limau nipis.....touch up skit ngan sos asal dr tin tu.....perhhhhhhhhh kerat kuku kaki la kalau x sedap............jgn ko nak cakap...eeeee sardin x masak......kepala hotak kau.....sardin tin tu awal2 lagi dah masak kat kilang ....ko tau x?.......

Lagi satu...aku cukup cukup tak bole terima bila ade peniaga-peniaga makanan yg jual lauk sardin ....tapi masak tak sedap....mana punya guru masak yang diaorang dah belajar...?????? sardin tu ...keluar terus dari tin pun dah kira sedap....tapi diaorg masak jadi rase tah hape2 ......paling aku angin gila sikhin...zir.... bila ade peniaga kuih2 yg jual karipap sardin....bila gigit ....sezarah rase sardin pun xde....yang ade rase bawang je....gila ape diaorang ni....langsung tak respek sama hidangan simple hebat mcm sardin tin  ni.....guna nama karipap sardin ...tapi rase bawang...baik tukar jadi karipap bawang je......

Aku ni dah lama gile x makan sardin dalam tin....semenjak kena gout ni ibu aku haramkan masak lauk sardin kat umah kalau aku ade.....dia kesian kat aku....dia tau aku suke....tapi kalau aku makan...confirrm kurang 2jam aku dah start kena serangan ganas gout....ibu aku sayang aku.......



MODE : Lama gile x hapdet blog ...sampai takde idea mau story.....

2 comments:

Bo the Nerd said...

Tin sardin memang sedap. Kurang2nya kena ada 2 tin kat rumah aku ni..

Unknown said...

Sardin tin merbahaya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...